woman checking her hair

Πώς να σταματήσω την τριχόπτωση;

Τρίχες στη βούρτσα, στον γιακά, στο μαξιλάρι, στο σιφόνι της μπανιέρας… είτε εποχική είτε μόνιμη, η τριχόπτωση δεν αποτελεί  ιδεατό σενάριo ούτε για τα μαλλιά μας ούτε για την καθημερινότητά μας. Ωστόσο είναι μία κατάσταση πολύ συχνή που καλούνται να αντιμετωπίσουν εκατομμύρια άνδρες και γυναίκες σε όλο τον πλανήτη, για διάφορους λόγους (κληρονομικούς, ορμονικούς, λήψη φαρμάκων, πολύ αυστηρές δίαιτες, έλλειψη σιδήρου, έντονο στρες, έκθεση σε ακτινοβολία, υπερβολικές τεχνικές διεργασίες στα μαλλιά κ.λπ.). Ευτυχώς, με αλλαγές και προσαρμογές στις καθημερινές συνήθειες και την κατάλληλη ενισχυτική βοήθεια μπορούμε να ελέγξουμε τελικά την τριχόπτωση και να προλάβουμε την επανεμφάνισή της.

Οι τρίχες σε αριθμούς

Σκεφτείτε ότι τα μαλλιά μας αποτελούνται από περίπου 100,000-150,000 τρίχες, με διάρκεια ζωής 1,000 μέρες για την καθεμιά. Ο κύκλος ζωής μίας τρίχας αποτελείται από τρεις φάσεις: Τις φάσεις αναγενή, καταγενή και τελογενή, κατά τις οποίες τα μαλλιά δημιουργούνται, αναπτύσσονται και πέφτουν αντίστοιχα, για να αναγεννηθούν και να ξεκινήσει ένας νέος κύκλος για αυτά.  Υπό φυσιολογικές συνθήκες, ο μέσος άνθρωπος χάνει από 50 έως 100 τρίχες την ημέρα, ποσοστό απώλειας που σε καμία περίπτωση δεν γίνεται αισθητό, αφού η συνεχής ανανέωση των τριχών εμποδίζει την πρόκληση εμφανούς αραίωσης. Μπορούμε λοιπόν να μιλάμε για παθολογική τριχόπτωση, όταν παρατηρήσουμε απώλεια μεγαλύτερη των 50-100 τριχών ημερησίως.

Χρόνια ή εποχική τριχόπτωση

Το πρόβλημα της τριχόπτωσης είναι σύνθετο και πολλές φορές είναι δύσκολο να αποφασιστεί η αιτία του ή ο συνδυασμός αιτιών που την προκαλεί. Όταν ο κύκλος ζωής της κάθε τρίχας είναι ολοένα μικρότερος από τον προηγούμενο, τότε έχουμε την περίπτωση της χρόνιας τριχόπτωσης και κάνουμε συνήθως λόγο για ανδρογενετική αλωπεκία. Η πάθηση αυτή, όπως το λέει και το όνομά της, οφείλεται σε παράγοντες κληρονομικότητας, όμως σε ένα μεγάλο ποσοστό της, προκαλείται από την αλληλεπίδραση των τριχοθυλακίων με τα ανδρογόνα του οργανισμού. Και επειδή, ως γνωστόν, ανδρογόνα παράγονται και στον γυναικείο οργανισμό από τις ωοθήκες και τα επινεφρίδια – και μάλιστα περισσότερα κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης – η ανδρογενής αλωπεκία αφορά και τις γυναίκες. Υπάρχει όμως και η παροδική τριχόπτωση που ονομάζεται εποχική και εμφανίζεται συνήθως φθινόπωρο και άνοιξη σε άνδρες και γυναίκες.

Αντιδραστική τριχόπτωση: Πού οφείλεται;

Όταν η τριχόπτωση είναι αιφνίδια και έντονη, τότε πρόκειται για περίπτωση αντιδραστικής τριχόπτωσης, με διαφορετικά αίτια και αντιμετώπιση.

Παράγοντες που εξετάζονται για την αντιδραστική τριχόπτωση είναι οι εξής:

  • Ορμονικές αλλαγές
  • Ιατρικές συνθήκες και χειρουργικές επεμβάσεις
  • Φάρμακα
  • Εγκυμοσύνη
  • Καθημερινή και έντονη χρήση σεσουάρ
  • Άγχος
  • Ανεπάρκεια σιδήρου, φερριτίνης ή έλλειψη φυλλικού οξέος
  • Δυσλειτουργία του θυρεοειδούς αδένα
  • Δραματική απώλεια βάρους

 

Ποιες είναι ο τρόπος για πυκνά μαλλιά και γερή τρίχα;

Δεν υπάρχει ένας τρόπος. Όπως δεν υπάρχουν και μαγικές λύσεις. Ακριβώς επειδή η τριχόπτωση είναι ένα πολυπαραγοντικό θέμα, χρειάζεται ένα συστηματικό πλάνο νέων καλών συνηθειών που μπορούμε να υιοθετήσουμε προς όφελος της κόμης μας. Και βέβαια, η βιασύνη δεν είναι καλός σύμβουλος, όταν θέλουμε να διατηρήσουμε τα μαλλιά μας στη θέση τους. Το να ενισχυθεί η τριχοφυΐα και να ενδυναμώσει ο θύλακας της τρίχας δεν μπορεί να γίνει μέσα σε ένα βράδυ. Όσο πιο νωρίς το αντιληφθούμε τόσο πιο συνειδητοποιημένα και στοχευμένα θα μπορέσουμε να δράσουμε. Τι κάνουμε λοιπόν, για να απαλλαγούμε από τριχόπτωση και αραίωση;

  

Φερόμαστε στα μαλλιά μας ευγενικά

Άλλη μια απάντηση στο «πώς να σταματήσω την τριχόπτωση;» είναι το να αποφεύγουμε όσο το δυνατόν έντονες τεχνικές διεργασίες (συχνές βαφές, ντεκαπάζ κ.λπ.) και το υπερβολικό styling για να «αναπνεύσουν» τα μαλλιά μας και το να περιορίζουμε ιδανικά τη χρήση σεσουάρ ή ηλεκτρικού ψαλιδιού. Αν δεν μπορούμε να αποχωριστούμε την αγαπημένη μας πρέσα, επιλέγουμε μία με την κατάλληλη επίστρωση ώστε να μην «καεί» η τρίχα και αυτό οδηγήσει σε περαιτέρω φθορά της αντοχής της.

 

Τα βουρτσίζουμε σωστά

Ελάχιστοι το γνωρίζουν αλλά η μέθοδος και η βούρτσα με τις οποίες βουρτσίζουμε τα μαλλιά μας μπορούν να κάνουν όλη τη διαφορά στο θέμα της τριχόπτωσης. Η γνωστή κίνηση «από πάνω προς τα κάτω» είναι «βίαιη» για τη ρίζα και την εξασθενεί, αφού όταν φτάσει η βούρτσα στις άκρες όπου συνήθως μπερδεύονται περισσότερο τα μαλλιά, ασκούμε πιο πολλή δύναμη. Ο σωστός τρόπος είναι να βουρτσίσουμε αρχικά από τη μέση προς τα κάτω, για να ξεμπερδέψουμε τους κόμπους -κρατώντας με τα χέρια τις μπερδεμένες τούφες για αντίσταση-  και στη συνέχεια να ξεκινήσουμε από το πάνω μέρος του τριχωτού με καθοδικές κινήσεις. Μετά βέβαια, χτενίζουμε και από μέσα προς τα έξω, ιδανικά με μια βούρτσα από φυσική τρίχα και όχι συνθετική. Επίσης, σε βρεγμένα μαλλιά καλύτερα να προτιμάμε χτένα αντί για βούρτσα.

 

Αποφεύγουμε τις σφικτές αλογοουρές

Χαλαρώνουμε το κοκαλάκι μας ώστε να μην τραβιούνται δυνατά οι τρίχες και αποδυναμώνονται και χαλαρώνουμε και με τη συχνότητα που φτιάχνουμε τον αγαπημένο μας κότσο, για να «ξεκουράζονται» μία στο τόσο το μαλλιά σας.

 

Θα σου αρέσει σίγουρα:

men hair
Ανδρική Τριχόπτωση: 3 Μύθοι για τα αραιά μαλλιά

Κάνουμε μασάζ στο τριχωτό της κεφαλής

Με τον τρόπο αυτό, τονώνουμε την μικροκυκλοφορία στο σημείο και ευνοούμε την ανάπτυξη της τριχοφυΐας. Μία έρευνα1 μάλιστα του 2016 σε άνδρες συμμετέχοντες έδειξε πως 4 λεπτά μασάζ την ημέρα για 24 εβδομάδες αύξησε την πυκνότητα των μαλλιών τους. Φυσικά, μένει να διερευνηθεί περισσότερο από τους ειδικούς η σχέση μασάζ-ενίσχυσης τριχοφυΐας αλλά τα πρώτα ευρήματα ήταν ενθαρρυντικά.

 

Βελτιώνουμε τη διατροφή μας

Χωρίς ισορροπημένη διατροφή με βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά, πώς θα διατηρήσουμε τα μαλλιά μας υγιή;  Αν χρειαστεί ή μας το συστήσει ο γιατρός μας, μπορούμε να ενισχύσουμε το διαιτολόγιό σας με συμπληρώματα διατροφής. Η βιταμίνη Α, το σύμπλεγμα των βιταμινών Β, η βιταμίνη C, D, E, ο σίδηρος, ο ψευδάργυρος και οι πρωτεΐνες είναι γνωστοί σύμμαχοι για μαλλιά που «κρατάνε γερά» στην ομορφιά, τη λάμψη και την ανθεκτικότητα. Σε περίπτωση όμως που για οποιονδήποτε λόγο δεν ακολουθούμε μία ποικίλη και ισορροπημένη διατροφή, η ενισχυτική βοήθεια των Hair Force Tabs ειδικού συμπληρώματος διατροφής για τα μαλλιά, θα ενισχύσει την αντοχή του στελέχους της τρίχας2.

 

 

Αντικαθιστούμε το κοινό σαμπουάν μας με την κατάλληλη τριχοτονωτική φροντίδα

Ένα εξειδικευμένο προϊόν με ειδικά σχεδιασμένη σύνθεση κατά της τριχόπτωσης, θα μας βοηθήσει στην προσπάθειά μας για γερή, ανθεκτική τρίχα. Στην επιλογή μας όμως, λαμβάνουμε υπόψη και το φύλο μας. Καθώς είναι διαφορετικές οι αιτίες που προκαλούν τη γυναικεία και την ανδρική τριχόπτωση, χρειάζεται να επιλέξουμε ένα σαμπουάν που τις αντιμετωπίζει ξεχωριστά. Το Hair Force Shampoo Women για γυναίκες καταπολεμά τόσο την εποχική όσο και τη χρόνια αντιδραστική τριχόπτωση, ενδυναμώνοντας τους θύλακες και ισχυροποιώντας το αγκίστρωμα της ρίζας στο τριχωτό της κεφαλής για πυκνά, γερά μαλλιά. Όσο για τους άνδρες που εμφανίζουν ή θέλουν να προλάβουν την αραίωση, υπάρχει το Hair Force Shampoo Men με ενεργά συστατικά του αντιμετωπίζουν τη χρόνια και εποχική αντιδραστική τριχόπτωση, την αραίωση, την αλωπεκία (φαλάκρα) και τα αδύναμα μαλλιά και προσφέρουν ενδυνάμωση των θυλάκων και ενίσχυση της τριχοφυΐας. Για τις έντονες όμως περιπτώσεις τριχόπτωσης, ένα σαμπουάν ακόμη και εξειδικευμένο δεν αρκεί. Μετά το λούσιμο, χρησιμοποιούμε σε νωπά μαλλιά στο τριχωτό της κεφαλής τη λοσιόν πρόληψης και αντιμετώπισης των συμπτωμάτων τριχόπτωσης, για να αυξήσουμε την ανάπτυξη της τρίχας. Την εφαρμόζουμε με ελαφρύ μασάζ ώστε να απορροφηθεί καλύτερα και να ενισχύσει τη μικροκυκλοφορία στην περιοχή. Τέλος, για τα μεσοδιαστήματα ανάμεσα στις τριχοτονωτικές αγωγές μας, το απαλό σαμπουάν Every Day Use Shampoo είναι ιδανικό για να φροντίζει τα αδύναμα και ευαίσθητα μαλλιά και να ενισχύει τη δύναμη της τρίχας.

 

Επισκέπτομαι τον γιατρό:  η πρώτη κίνηση στο «πώς να σταματήσω την τριχόπτωση;»

 Το αρχικό βήμα είναι να συμβουλευτούμε τον δερματολόγο μας, ο οποίος θα μας κάνει τις απαραίτητες εξετάσεις (ενδεχομένως τριχοριζόγραμμα και φωτοτριχοριζόγραμμα), θα λάβει το ιστορικό μας και θα κάνει διάγνωση για το τι συμβαίνει με το τριχωτό της κεφαλής μας, αν έχουμε παρατηρήσει σημάδια τριχόπτωσης.

Με μεθοδικότητα, στοχευμένες κινήσεις και προσαρμογή της καθημερινής μας ρουτίνας, δίνουμε απάντηση στο «πώς να σταματήσω την τριχόπτωση» και καταφέρνουμε να αποκαταστήσουμε την ισορροπία στον κύκλο ζωής της τρίχας μας ,ώστε να χαρούμε ξανά γερά και πλούσια μαλλιά.

1.Standardized Scalp Massage Results in Increased Hair Thickness by Inducing Stretching Forces to Dermal Papilla Cells in the Subcutaneous Tissue, Taro Koyama, PhD, MD Kazuhiro Kobayashi, MD, Takanori Hama, Kasumi Murakami, and Rei Ogawa, PhD, MD, National Library of Medicine, USA.

2.Τα συμπληρώματα διατροφής δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως υποκατάστατο μίας ισορροπημένης δίαιτας. Το προϊόν αυτό δεν προορίζεται για την πρόληψη, αγωγή ή θεραπεία ανθρώπινης νόσου. Συμβουλευτείτε τον ιατρό σας αν είστε έγκυος, θηλάζετε, βρίσκεστε υπό φαρμακευτική αγωγή ή αντιμετωπίζετε προβλήματα υγείας. Να φυλάσσεται μακριά από παιδιά. Δεν χρησιμοποιείται μετά την ημερομηνία λήξης που αναγράφεται στο κάτω μέρος της συσκευασίας Αρ. Γνωστοποίησης ΕΟΦ: 128089/02.12.2020. Δεν επέχει θέση άδειας κυκλοφορίας. Υπεύθυνος Κυκλοφορίας: FREZYDERM ABEE, Μενάνδρου 75, 10437, Αθήνα, 2105246900). Να μη γίνεται υπέρβαση της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης.