woman coughing

Σιρόπι για το βήχα: Άμεση ανακούφιση συμπτωμάτων κρυολογήματος

Τι προκαλεί τον βήχα και πώς μπορούμε να ανακουφιστούμε από την ενόχλησή του, για να χαρούμε μία καθημερινότητα με ποιότητα;

Μία υγιής άμυνα

Μπορεί να φαίνεται δύσκολο να το αντιληφθούμε αλλά στην πραγματικότητα, ο βήχας είναι κάτι καλό για τον οργανισμό μας. Είναι ένα προστατευτικό αντανακλαστικό του, ένας μηχανισμός που επιστρατεύει για να αποβάλλει από τους πνεύμονες ή από το ανώτερο αναπνευστικό σύστημα ξένα σώματα ή να τα αδρανοποιήσει (μέσω της βλέννας που παράγεται), ώστε να αποφευχθούν τυχόν λοιμώξεις και ερεθισμοί της αναπνευστικής οδού. Με αυτήν την αμυντική συμπεριφορά, ο οργανισμός προσπαθεί να διασφαλίσει ότι ο αέρας θα κυκλοφορεί χωρίς εμπόδια μέσα από την αναπνευστική οδό.

Φυσιολογικό μεν, κουραστικό δε

Όταν ο βήχας γίνεται επίμονος, όσο ωφέλιμος και αν είναι για την προστασία του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος, δημιουργεί συνθήκες δυσφορίας, και ταλαιπωρίας που έχουν αντίκτυπο στην καθημερινότητά μας. Αρχικά, το να αντεπεξέλθουμε στις δραστηριότητες και τις υποχρεώσεις της μέρας φαντάζει ακατόρθωτο. Όταν ο βήχας είναι τόσο έντονος και διαρκής, η εξουθένωση είναι τόση που δυσκολευόμαστε ακόμη και να μιλήσουμε, πόσο μάλλον να εργαστούμε, να οδηγήσουμε, να κάνουμε τις δουλειές του σπιτιού, ακόμη και να καθίσουμε να ξεκουραστούμε ανενόχλητοι! Τη νύχτα δε, που το σώμα μας είναι σε οριζόντια θέση και τα συμπτώματα συνήθως χειροτερεύουν, η κατάσταση συνήθως επιδεινώνεται, οδηγώντας σε αϋπνία ή κακή ποιότητα ύπνου και ακόμη μεγαλύτερη εξάντληση το επόμενο πρωί.

Λύσεις ανακούφισης στην καθημερινότητα

  • Νερό και άφθονα συμβρά: Η ενυδάτωση βοηθά τη διάλυση των βλεννών και την εύκολη απόχρεμψη. Το να πίνετε συχνά νερό και άφθονα υγρά θα σας βοηθήσει αρκετά, αν έχετε παραγωγικό βήχα.
  • Υγραντήρας: Ο ξηρός, θερμός αέρας από το κλιματιστικό ή τη θέρμανση στο σπίτι, μπορεί να ερεθίσει τον λαιμό και να επιδεινώσει τον βήχα σας. Ένας υγραντήρας στον χώρο θα διατηρήσει τη φυσιολογική υγρασία στην ατμόσφαιρα και πιθανότατα θα σας κάνει να νιώσετε καλύτερα.
  • Ξεκούραση & σωστή στάση ύπνου: όσο δύσκολο και αν είναι να χαλαρώσετε, αφού ο βήχας εντείνεται καθώς ξαπλώνετε, το να ξεκουράζεστε είναι αναγκαίο, για να ανακτήσει ο οργανισμός σας δυνάμεις, να «πάρει τα πάνω του» και να υποχωρήσουν τα συμπτώματα κρυολογήματος πιο εύκολα. Προσπαθήστε επίσης να μην ξαπλώνετε σε τελείως οριζόντια θέση, χρησιμοποιώντας ένα δεύτερο μαξιλάρι.
  • Μέλι: Η γνωστή συνταγή της γιαγιάς για ανακούφιση από τον βήχα είναι δοκιμασμένη και πετυχημένη. Κι αυτό γιατί το μέλι αποτελεί ένα συστατικό που μαλακώνει τον λαιμό και διαθέτει αντισηπτικές ιδιότητες, πολύτιμες για την καταπολέμηση των ερεθισμών στο ανώτερο αναπνευστικό σύστημα, κάτι που μάλιστα  αποδείχθηκε και από πρόσφατες επιστημονικές μελέτες*. Ειδικά δε αν συνδυαστεί και με άλλα συστατικά της φύσης, γνωστά για τις καταπραϋντικές του ιδιότητες στον βήχα, όπως ο ευκάλυπτος και η αλθαία τότε η ανακούφισή σας είναι ακόμη πιο μεγάλη. Αυτόν ακριβώς τον διπλό ευεργετικό συνδυασμό, αξιοποίησε η FREZYDERM στα COUGH SYRUPS ADULTS & KIDS, τα νέα σιρόπια για ενήλικες και παιδιά, αντίστοιχα, με μέλι και δραστικά συστατικά 100% φυσικής προέλευσης που ανακουφίζουν από κάθε μορφής βήχα που συνδέεται με το κρυολόγημα και λειτουργούν ως βάλσαμο για τον ερεθισμένο λαιμό, προστατεύοντας παράλληλα το ανώτερο αναπνευστικό σύστημα. Σε περιπτώσεις ξηρού βήχα, τα φυτικά κόμμεα που περιέχουν τα Cough Syrups ενυδατώνουν και λιπαίνουν τον βλεννογόνο ηρεμώντας τον βήχα ενώ για τους μικρούς και τους μεγάλους που παρουσιάζουν παραγωγικό βήχα (με βλέννες), το ειδικά επιλεγμένο μείγμα δραστικών των νέων σιροπιών ενυδατώνει τις βλέννες και διευκολύνει την απόχρεμψη. Με το σιρόπι για τον βήχα Cough Syrup Adults και το Cough Syrup Kids, οι μέρες και οι νύχτες σας βελτιώνονται και τελικά…ο βήχας σας αφήνει σε ησυχία.

Μικροί και μεγάλοι, ανακουφιστείτε σήμερα από τον βήχα με μικρές αλλαγές στην καθημερινότητα και με σιρόπι για τον βήχα και απολαύστε μία καθημερινότητα χωρίς εμπόδια και ενοχλήσεις, ώστε να χαρείτε κάθε στιγμή όπως επιθυμείτε.

 

Θα σου αρέσει σίγουρα:

winter blues
6 Συμβουλές για Καλύτερη Ψυχολογία

 

*Αρχεία Ελληνική Ιατρικής 2018, 35 (5):618-622, M. Γώγου, Κ. Χαϊδοπούλου, Β’ Παιδιατρική Κλινική, Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης «ΑΧΕΠΑ», Ιατρική Σχολή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη.