woman with cold

6 Πράγματα που Νιώθουμε στο Κοινό Κρυολόγημα!

Μακάρι να ήταν μόνο το συνάχι και ο πονόλαιμος. Όμως κάθε φορά που «αρπάζουμε» ένα κρυολόγημα, νιώθουμε πολλά παραπάνω από μία σωματική δυσφορία, γεγονός που δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την καθημερινότητά μας. Ποια είναι όμως αναλυτικά αυτά που νιώθουμε όταν υποφέρουμε από το κοινό κρυολόγημα και πώς μπορούμε να ανακουφιστούμε;

 

  • Νωχελικότητα

Όσο ο οργανισμός μας «μάχεται» το κρυολόγημα, οι άμυνές του πέφτουν και οι «μπαταρίες» του σταδιακά αδειάζουν. Νιώθοντας την ενέργειά μας να λιγοστεύει, ακόμη και απλές καθημερινές κινήσεις, όπως το να πάμε από το ένα δωμάτιο στο άλλο, φαντάζουν ακατόρθωτος άθλος.

ΟΜΩΣ… υπάρχει τρόπος να καταπολεμήσετε αυτή τη νωθρότητα. Κατ’ αρχάς, φροντίστε να ξεκουράζεστε επαρκώς, να τρέφεστε σωστά και να μην ξεχνάτε να ενυδατώνεστε, για να ρευστοποιηθούν οι εκκρίσεις της μύτης και για να αποφύγετε, φυσικά, την αφυδάτωση. Εάν όμως τα «γρανάζια» του ανοσοποιητικού σας χρειάζονται και μία έξτρα ώθηση, για να μπουν ξανά σε λειτουργία, η λύση των προβιοτικών* θα σας ωφελήσει σημαντικά, αφού θα θωρακίσουν τον οργανισμό σας και θα μειώσουν τις πιθανότητες να υποτροπιάσετε. Μέχρι να δράσουν όμως όλα αυτά και να πάρει ξανά μπρος ο οργανισμός σας, κάντε τις χωροταξικές αλλαγές που χρειάζεστε για μια εύκολη καθημερινότητα, π.χ. συγκεντρώστε στο κομοδίνο δίπλα απ’ το κρεβάτι ή στο τραπεζάκι μπροστά στον καναπέ, (ανάλογα πού ξεκουράζεστε) τα απαραίτητα, όπως χαρτομάντιλα, νερό κ.λπ., ώστε να μη χρειαστεί να μετακινηθείτε.

 

  • Άγχος

«Πώς θα κάνω τις δουλειές του σπιτιού και ποιος θα τρέξει για τις εξωτερικές εργασίες;», «θα μείνει πίσω το πρότζεκτ στο γραφείο», «μα δεν γίνεται να τα αναβάλλω όλα». Αυτές είναι οι σκέψεις που κάνετε όταν σας κυριεύει το στρες, λόγω κρυολογήματος και είναι απόλυτα λογικό.  Η αίσθηση υπευθυνότητάς σας, ειδικά αν η εργασία σας είναι απαιτητική, σας κάνει να νιώθετε  τύψεις που αναγκάζεστε να μείνετε σπίτι, όμως ξέρετε καλά πως αυτό είναι αναγκαίο, αφενός για να ανακάμψετε γρηγορότερα αφετέρου, για να μη μεταδώσετε τη λοίμωξη στους συναδέλφους σας ή στον περίγυρο.

ΕΥΤΥΧΩΣ… ακόμη και έτσι, μπορείτε να τακτοποιήσετε τις εκκρεμότητές σας. Για τις εξωτερικές ή οικιακές σας εργασίες, ζητήστε άφοβα τη βοήθεια κάποιου φίλου, συγγενή/γείτονα. Μη νιώθετε πως έτσι «υποχρεώνεστε» ή φέρνετε το άλλο άτομο σε δύσκολη θέση, καθώς είναι ανθρώπινο να χρειαζόμαστε κάποιες φορές μία χείρα βοηθείας. Εξάλλου, ίσως στο μέλλον μπορείτε εσείς να του ανταποδώσετε τη χάρη, αν χρειαστεί.

  • Δυσκολία συγκέντρωσης

Νιώθετε το κεφάλι σας βαρύ και δεν μπορείτε να εστιάσετε την προσοχή σας ούτε στα πιο απλά; Είναι γιατί η μπουκωμένη σας μύτη δυσκολεύει την οξυγόνωση του εγκεφάλου. Κι αυτή η αίσθηση πονοκεφάλου είναι ικανή να καταστρέψει όλη σας τη μέρα.

ΕΚΤΟΣ ΑΝ… απομακρύνετε τη βλέννα, καθαρίσετε τη ρινική κοιλότητα και απελευθερώσετε την αναπνοή με το αποσυμφορητικό μύτης Nazal Cleaner Cold ή το Nazal Cleaner Cold Spicy για τα συμπτώματα έντονου κρυολογήματος. Χάρη στη δύναμη του Ανθού Αλατιού Μεσολογγίου που περιέχουν και τον συνδυασμό ευεργετικών δραστικών συστατικών φυτικής προέλευσης, ανακουφίζουν την μπουκωμένη μύτη.

  • Ανία

Πόσο να μείνουμε κλεισμένοι στους 4 τοίχους χωρίς να βαρεθούμε; Όπως είναι φυσικό, το κοινό κρυολόγημα περιορίζει τις συναναστροφές μας και για να επιβιώσουμε από την πλήξη, χρειαζόμαστε παραγωγικές και διασκεδαστικές ασχολίες (σε ποικιλία και αφθονία, για να μην πλήξουμε ούτε από την επανάληψή τους).

ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.Δείτε αυτές τις μέρες «καραντίνας» ως μια ευκαιρία για εποικοδομητικό και χαλαρωτικό me time με δραστηριότητες που δεν θα σας κουράσουν περισσότερο. Παρακολουθήστε, για παράδειγμα, εκείνη τη σειρά που έχει γίνει παγκόσμιο χιτ από το πρώτο κιόλας επεισόδιο.  Ή διαβάστε εκείνο το συγκλονιστικό βιβλίο που ξεκινήσατε στις διακοπές αλλά δεν τελειώσατε ποτέ.  Ξεφυλλίστε το άλμπουμ των αγαπημένων σας φωτογραφιών ή κάντε ένα χαλαρωτικό αφρόλουτρο υπό το φως των κεριών. Οτιδήποτε σας ευχαριστεί και σας δίνει διέξοδο στη μονοτονία, λειτουργεί μια χαρά.

Θα σου αρέσει σίγουρα:

winter blues
6 Συμβουλές για Καλύτερη Ψυχολογία

 

  • Εκνευρισμό

Λίγο η μπουκωμένη μύτη με τα παρελκόμενά της, λίγο η εξάντληση και η αίσθηση κόπωσης που μας εμποδίζουν να είμαστε ενεργητικοί και δραστήριοι όπως έχουμε συνηθίσει, λίγο ο εγκλεισμός στο σπίτι… δεν θέλει και πολύ για να τεντωθούν τα νεύρα μας την περίοδο του κρυολογήματος.

ΠΑΡ΄ΟΛΑ ΑΥΤΑ… δεν χρειάζεται να είμαστε «στην τσίτα» όλη μέρα. Μπορούμε να φτιάξουμε ένα χαλαρωτικό ζεστό βιολογικό ρόφημα, όπως αυτό με βιολογικό χαμομήλι που θα μας ηρεμήσει και θα μας βοηθήσει να κοιμηθούμε ευκολότερα.

 

  • Ανυπομονησία

Ακόμη και μία μέρα να κρατήσει το κρυολόγημα, μπορεί να μας φανεί αιώνας, εάν η δυσφορία είναι μεγάλη. Πόσο μάλλον όταν η λοίμωξη κρατήσει περισσότερες μέρες. Είναι πολύ λογικό να ανυπομονούμε να επιστρέψουμε στις δραστηριότητές μας γεροί και δυνατοί.

ΩΣΤΟΣΟ… για να επανέλθει το ανοσοποιητικό μας σύστημα και να ανακάμψουμε πλήρως, συνήθως χρειάζεται κάποιο διάστημα (ανάλογα και με τον τύπο και τη σοβαρότητα της λοίμωξης). Όσο και να μετράμε τις μέρες και να προσπαθούμε να επισπεύσουμε το «είμαι καλά», η ανάρρωση θα έρθει όταν το κοινό κρυολόγημα κάνει τον κύκλο του. Φυσικά, υπάρχουν τρόποι να βοηθήσουμε την κατάσταση, όμως η υπομονή είναι το Α και το Ω.

 

 * Τα συμπληρώματα διατροφής δεν υποκαθιστούν μία ποικίλη και ισορροπημένη διατροφή. Το προϊόν δεν προορίζεται για την πρόληψη, αγωγή ή θεραπεία ανθρώπινης νόσου. Συμβουλευτείτε τον γιατρό ή τον φαρμακοποιό σας πριν από τη λήψη τους και κυρίως αν είστε έγκυος, θηλάζουσα ή υπό φαρμακευτική αγωγή. Πριν τη χρήση, διαβάστε προσεκτικά τις οδηγίες που αναγράφονται σε κάθε συσκευασία.