Τα πρώτα κρύα φάνηκαν ήδη και οι άμυνές μας στο να κρατήσουμε μακριά τον χειμώνα, για να χαρούμε λίγο ήλιο ακόμα, φαίνεται πως γκρεμίστηκαν οριστικά. Όπως και οι άμυνες του οργανισμού μας που έγινε ευάλωτος σε λοιμώξεις και  κρυολογήματα. Για να χτίσουμε λοιπόν στο ανοσοποιητικό μας σύστημα ένα νέο «τείχος» προφύλαξης, χρειάζεται όχι μόνο να λάβουμε κάποια μέτρα πρόληψης αλλά και να αποφύγουμε πάση θυσία τους κινδύνους που εγκυμονεί η εποχή.

 

Λέμε…

 

1. ΝΑΙ στα ζεστά ρούχα που θα μας προστατεύσουν από τις ακραίες θερμοκρασίες και τις απότομες εναλλαγές της. Όταν βγαίνουμε, για παράδειγμα από τη ζεστασιά του σπιτιού μας έξω στο κρύο, το απότομο κρύο μπορεί να είναι αιτία να κρυολογήσουμε, αν δεν έχουμε ντυθεί κατάλληλα. Και η πιο σοφή λύση για το «κατάλληλα» σ’ αυτήν την περίπτωση είναι η τεχνική του layering, δηλαδή τα ρούχα σε «στρώσεις» για να προσθαφαιρούμε ό,τι χρειάζεται, προσαρμόζοντας τη θερμοκρασία του σώματός μας και να είμαστε άνετοι.

ΟΧΙ στα ασφυκτικά ζεστά ρούχα, ειδικά όταν μπαίνουμε από έναν ψυχρό σε έναν θερμό χώρο. Το μόνο που θα καταφέρουμε, είναι να νιώσουμε κνησμό και δυσφορία και να ιδρώσουμε, αυξάνοντας τον κίνδυνο για κρυολόγημα όταν ξαναβγούμε έξω.

 

2. ΝΑΙ στον καλό και ποιοτικό ύπνο που αποδεδειγμένα ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Και όταν λέμε καλό, εννοούμε τουλάχιστον 7 ώρες χωρίς διακοπή, ώστε να δυναμώσουμε τον οργανισμό μας και να τον θωρακίσουμε απέναντι στους ιούς του κρυολογήματος.

ΟΧΙ στον ύπνο σε δωμάτιο που δεν έχει αεριστεί καλά ή στο ίδιο δωμάτιο με κάποιον που έχει κρυολογήσει. Διαφορετικά, τα μικρόβια εγκλωβίζονται μέσα στον κλειστό χώρο και μεταδίδονται πολύ εύκολα. Αν τα παιδιά σας μοιράζονται το ίδιο δωμάτιο και το ένα έχει γρίπη ή κρύωμα, καλύτερα το άλλο παιδί να μεταφερθεί προληπτικά -εάν υπάρχει η δυνατότητα- σε άλλο δωμάτιο του σπιτιού. Το ίδιο ισχύει και για εσάς, τους γονείς.

 

 3. ΝΑΙ στη γυμναστική. Η τακτική άσκηση διατηρεί το σώμα μας υγιές, ειδικά όταν στην καθημερινότητα έχουμε συνηθίσει σε έναν καθιστικό τρόπο ζωής. Όσο αθλούμαστε, δυναμώνουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα, βοηθώντας το να καταπολεμά καλύτερα τους παθογόνους μικροοργανισμούς και μειώνουμε τις πιθανότητες να πέσουμε άρρωστοι στο κρεβάτι.

ΟΧΙ στο να βγούμε ιδρωμένοι από το γυμναστήριο έξω στο κρύο! Αν κολλήσουν τα βρεγμένα ρούχα πάνω μας, είμαστε πιο ευάλωτοι σε ψύξη και κρυολόγημα γι’ αυτό, πρέπει να έχουμε πάντα μαζί μας στην τσάντα γυμναστηρίου μία δεύτερη αλλαξιά με στεγνά ρούχα.

 

 4. ΝΑΙ σε ό,τι ενισχύει την υγεία του ανοσοποιητικού μας συστήματος και μας ανακουφίζει από τα συμπτώματα του κρυολογήματος. Τα συμπληρώματα διατροφής με προβιοτικά συνδυασμένα με το ρινικό υπέρτονο διάλυμα θαλασσινού νερού είναι αυτή ακριβώς η ασπίδα που χρειαζόμαστε: α) για να καταπολεμήσουμε τις λοιμώξεις της ανώτερης αναπνευστικής οδού (κοινό κρυολόγημα) και πιο σοβαρά περιστατικά, όπως βρογχίτιδα, οξεία ιγμορίτιδα, φαρυγγίτιδα, μέση ωτίτιδα κ.λπ. και για να μειώσουμε τον κίνδυνο να προσβληθούμε από αυτές και β) για να πούμε αντίο στο συνάχι και την μπουκωμένη μύτη με φυσικό τρόπο.

ΟΧΙ στο να μένουμε απλώς και μόνο στη λύση των συμπληρωμάτων διατροφής που άλλωστε δεν υποκαθιστούν μια ισορροπημένη διατροφή και έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Για να θωρακιστούμε αποτελεσματικά από το κρυολόγημα χρειαζόμαστε και το κατάλληλο θρεπτικό και δυναμωτικό μενού: φρούτα πλούσια σε βιταμίνη C, όπως πορτοκάλια, κρέατα πλούσια σε καλής ποιότητας πρωτεΐνες όπως το κοτόπουλο, τα αβγά, το ψάρι και τροφές με βιταμίνη Α και ψευδάργυρο.

 

Λοιπόν, τι λέτε; Τώρα που ξέρετε τον τρόπο, θα βάλετε τα δυνατά σας να προλάβετε το κρυολόγημα αυτόν τον χειμώνα, ΝΑΙ ή ΟΧΙ;

Tα συμπληρώματα διατροφής δεν υποκαθιστούν μια ισορροπημένη διατροφή.