Έχετε ευερέθιστο έντερο; Βοηθήστε το με τα κατάλληλα tips!

Άλλα μέρη, άλλες συνήθειες, άλλοι ρυθμοί. Στις διακοπές, όλα είναι αλλιώς. Και μπορεί αυτό το «σπάσιμο της ρουτίνας» να είναι τόνωση για την ψυχή μας, για την εντερική λειτουργία μας όμως, είναι συχνά ένα μικρό «σοκ» που μπορεί να μας κοστίσει ακριβά στις διακοπές. Κι αυτό γιατί το έντονο φούσκωμα και οι εντερικές διαταραχές, ρίχνουν τη διάθεση, αυξάνουν τα νεύρα, μειώνουν την ενέργεια και καταστρέφουν τις πολύτιμες καλοκαιρινές στιγμές που περιμέναμε με τόση ανυπομονησία. Εκτός αν προνοήσουμε, βάζοντας στο πρόγραμμα ένα καθημερινό πλάνο που θα σώσει και το έντερό μας και τις διακοπές μας.

Σταθερή τριπλέτα, σταθερή… τουαλέτα 

Ποσότητα. Συχνότητα. Ποιότητα. Τα τρία βασικά στοιχεία της καθημερινής διατροφής μας που, αν συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε στις διακοπές μας, θα κάνουν το έντερό μας να δουλεύει ξανά ρολόι. Δεν είναι εύκολο βέβαια να το πετύχουμε στο 100%, όταν βρισκόμαστε σε άλλο περιβάλλον, τρώμε ακατάστατα γεύματα και η όρεξή μας μεταβάλλεται συνεχώς λόγω ζέστης. Μπορούμε όμως να:

Α) ακολουθήσουμε ένα διαιτολόγιο που, τουλάχιστον, περιλαμβάνει τις οικογένειες τροφίμων που συνηθίζαμε να τρώμε σε κάθε μας γεύμα, πριν τις διακοπές (αν π.χ. τρώγαμε τοστ για πρωινό, μη φάμε ξαφνικά γιαούρτι).

Β) καταναλώνουμε περίπου τις ίδιες μερίδες φαγητού που καταναλώναμε πριν τις διακοπές.

Γ) τηρήσουμε το συνηθισμένο μας ωράριο φαγητού, αν όχι πιστά, με μια μικρή χρονική απόκλιση (αν π.χ. τρώγαμε κάθε 4 ώρες, μη φάμε ξαφνικά ανά 8).

Και ροδάκινο και πεπόνι και σύκο και κολοκυθάκι;

Φρέσκα, ζουμερά και πεντανόστιμα, τα φρούτα και τα λαχανικά είναι κάθε χρόνο πρωταγωνιστές του καλοκαιρινού μας μενού και, ειδικά στις διακοπές που θέλουμε κάτι ελαφρύ, τα τιμάμε δεόντως. Παρ’ ό,τι όμως είναι φουλ απολαυστικά για τον ουρανίσκο μας και σούπερ ευεργετικά για τον οργανισμό μας –αφού είναι γεμάτα βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά– περιέχουν και πολλές φυτικές ίνες που επιδεινώνουν το φούσκωμα. Η λύση δεν είναι φυσικά να τα βγάλουμε απ’ τα καλοκαιρινά μας πιάτα, στερώντας απ’ τον οργανισμό μας τα οφέλη τους. Όμως, για να αποφύγουμε τις διαταραχές στην εντερική μας λειτουργία, καλό είναι να τα καταναλώνουμε με μέτρο και με σύστημα, ενσωματώνοντάς τα, για παράδειγμα, σε ένα μόνο γεύμα την ημέρα ή/και σε «έξυπνους συνδυασμούς» (π.χ. μεσημεριανό με λαχανικά και κρέας και όχι μόνο με λαχανικά).

Το αργόν και όφελος έχει

Όταν τρώμε γρήγορα, καταπίνουμε πολύ αέρα ο οποίος επιδεινώνει τη αίσθηση πρηξίματος στην κοιλιά. Στις φετινές διακοπές λοιπόν, ας κάνουμε  σλόγκαν το «τρώω αργά». Ας φάμε καθιστοί και όχι στο πόδι, με ησυχία (χωρίς να μιλάμε) και μασώντας καλά κάθε μας μπουκιά, ώστε να δώσουμε στον οργανισμό μας τον χρόνο να χωνέψει το φαγητό.

Θα σου αρέσει σίγουρα:

gut health
ΠΡΟΒΙΟΤΙΚΑ: ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΔΑ, ΕΙΝΑΙ ΥΓΕΙΑ!

Η αόρατη απειλή

Δύσκολο να τηρούμε πάντα όλους τους κανόνες υγιεινής στις διακοπές μας, όμως το έντερό μας θα μας ευγνωμονούσε, αν το κάναμε. Είναι σημαντικό λοιπόν να:

  • πλένουμε τα χέρια μας σωστά και σε τακτά χρονικά διαστήματα, μειώνοντας την πιθανότητα να εισέλθουν στον οργανισμό μας βακτήρια που θα διαταράξουν τη φυσιολογική εντερική μας λειτουργία.
  • πλένουμε καλά τα φρούτα και τα λαχανικά με καθαρό νερό. Φροντίζουμε να έχουμε να έχουμε πάντα μαζί μας ένα μπουκαλάκι.
  • μην αφήνουμε εκτός ψυγείου τρόφιμα που χρειάζονται ψύξη, ώστε να μην αλλοιωθούν και μας «πειράξουν».
  • προτιμάμε το εμφιαλωμένο νερό.

Ο απαραίτητος εξισορροπιστής

Όλα τα παραπάνω είναι πολύ σημαντικά για τη σωστή λειτουργία του εντέρου, κάθε φορά που αλλάζουμε περιβάλλον. Όμως χρειάζονται ένα ακόμη χέρι βοηθείας: τα προβιοτικά ως συμπλήρωμα διατροφής. Ενισχύοντας τους “καλούς” μικροοργανισμούς του εντέρου μας, τα προβιοτικά επαναφέρουν τις ισορροπίες στη φυσιολογική χλωρίδα του, καταπολεμούν την υπερκινητικότητα ή τις δυσκολίες στις κινήσεις του και μας χαρίζουν ένα καλοκαίρι χωρίς ενοχλήσεις. Ας μην ξεχνάμε βέβαια και τα οφέλη των προβιοτικών στη συνολικότερη υγεία του οργανισμού (ανοσοποιητικό σύστημα, υγεία των οστών και του δέρματος, ενίσχυση ευεξίας κ.λπ.).

Για να αποφύγουμε λοιπόν το φούσκωμα στις φετινές μας διακοπές, δεν ξεχνάμε να βάλουμε στη βαλίτσα μας τα προβιοτικά που χρειαζόμαστε, ανάλογα με την ηλικιακή μας ομάδα και τις ανάγκες μας. Για τα παιδιά και τους εφήβους έως 16 ετών που εμφανίζουν συχνά διάρροια ή δυσκοιλιότητα όταν αλλάζουν περιβάλλον, δημιουργήθηκαν τα Prodilac Kids ενώ οι ενήλικες θα βρουν τη λύση για τις εντερικές τους διαταραχές στα Prodilac Restore. Τέλος, για τις εξειδικευμένες ανάγκες των ενηλίκων 50+ ετών, υπάρχει ο συνδυασμός προβιοτικών, πρεβιοτικών και διαιτητικών ινών Psilium, Prodilac Ease.

Παίρνουμε τα μέτρα μας για μία σωστή εντερική λειτουργία στη διάρκεια των διακοπών και χαιρόμαστε ένα καλοκαίρι με ανεβασμένη διάθεση, αμείωτη ενέργεια και ατέλειωτες καλοκαιρινές βόλτες παντού… εκτός από την τουαλέτα.