woman walking in the park

Γρήγορο Περπάτημα: Οφέλη Ευεξίας

Λίγο πιο βραδύ από το τζόγκινγκ και λίγο πιο ταχύ από τον κανονικό σας ρυθμό βαδίσματος, το γρήγορο περπάτημα είναι ακριβώς στη μέση, δημιουργώντας τη «χρυσή τομή» ανάμεσα στο «αθλούμαι» και στο «δεν εξουθενώνομαι σωματικά». Τι σημαίνει όμως στην πράξη γρήγορο περπάτημα και τι κερδίζουν όσοι το εφαρμόζουν συστηματικά;

Όπως και να το πείτε, θα επωφεληθείτε

Speed walking, brisk walking, power walking… όλοι οι παραπάνω αγγλικοί όροι περιγράφουν αυτό που λέμε γρήγορο περπάτημα, δηλαδή βάδισμα με το οποίο διανύουμε κατά μέσο όρο 1 μίλι (1,6 χλμ.) σε 15 λεπτά. Όταν αυτή η άσκηση επαναλαμβάνεται τακτικά, τότε το όφελος είναι πολλαπλό και ευρύ και αφορά τόσο τα προφανή, δηλαδή την ευεξία του σώματος και τη χαλάρωση του πνεύματος αλλά και τα μη προφανή, δηλαδή τα πλεονεκτήματα που απολαμβάνει το δέρμα.

Συγκεκριμένα, το γρήγορο περπάτημα ευνοεί:

 

Την ενδυνάμωση των οστών και των μυών: με το γρήγορο βάδισμα, το εύρος των κινήσεων αυξάνεται και η πίεση μετατοπίζεται από τις αρθρώσεις στους μυς (κυρίως των ποδιών αλλά και τους κοιλιακούς), τονώνοντάς τους.

 

Την απώλεια βάρους: σε αντίθεση με το απλό περπάτημα που είναι λιγότερο βοηθητικό σε θέματα καύσεων λίπους, το «ζωηρό» περπάτημα φαίνεται πως βοηθά «ξυπνώντας» τον μεταβολισμό, σε όσους επιθυμούν να χάσουν βάρος.

 

Το καρδιαγγειακό σύστημα: κι αυτό γιατί με τον έντονο ρυθμό βαδίσματος μειώνεται ο κίνδυνος για υψηλή πίεση, υψηλή χοληστερόλη και διαβήτη.

 

Την εκτόνωση και την τόνωση της ψυχολογίας: όπως σε κάθε μορφή άθλησης, έτσι και στο speed walking, ο οργανισμός εκκρίνει ενδορφίνες, γνωστές και ως ορμόνες της ευτυχίας, αφού ανεβάζουν την καλή μας διάθεση. Αυτό, επιβεβαιώνεται και από διάφορες έρευνες1 που έχουν δείξει στο διάβα των χρόνων πως το γρήγορο βάδισμα μπορεί να βελτιώσει τα συμπτώματα άγχους και κατάθλιψης και να αυξήσει την αυτοπεποίθηση.

Θα σου αρέσει σίγουρα:

HEARTBURN
Καούρες στο Στομάχι: 3 Πρακτικά Καθημερινά Προβλήματα

Την πνευματική διαύγεια: περπατώντας γρήγορα, ωφελούμε και την καλή υγεία του νου. Καθώς οξυγονώνεται σωστά ο εγκέφαλος, το μυαλό μας ανασυγκροτείται, η σκέψη μας αποκτά καθαρότητα και μπορούμε να λάβουμε πιο σωστές αποφάσεις.

Αλλά ευνοεί και… την επιδερμίδα: έμμεσα μεν αισθητά δε. Όχι βέβαια από τη μία στιγμή στην άλλη αλλά με συστηματικό γρήγορο περπάτημα, το δέρμα βγαίνει κερδισμένο. Στην πραγματικότητα, δεν συμβαίνει κάποια μαγική διαδικασία που ανανεώνει το δέρμα, απλώς οι ίδιες οι διεργασίες του οργανισμού κατά την άθληση, συμβάλλουν σε ένα πιο λαμπερό δέρμα. Συγκεκριμένα, με την αυξημένη ροή του αίματος, τα κύτταρα του σώματος -και κατ’ επέκταση του δέρματος- οξυγονώνονται καλύτερα και έτσι η κυτταρική ανανέωση επιταχύνεται, η παραγωγή κολλαγόνου και ελαστίνης αυξάνεται και το δέρμα ανανεώνεται και ακτινοβολεί λάμψη και φρεσκάδα. Όταν δε τα οφέλη της άθλησης στη ζωτικότητα του δέρματος συνδυάζονται με την ευεργετική δράση της κατάλληλης καλλυντικής φροντίδας, τότε επιτυγχάνεται το ιδανικό αποτέλεσμα. Ο ορός αντιγήρανσης και αναζωογόνησης με προσεκτικά επιλεγμένα ενεργά που οξυγονώνουν τα κύτταρα του δέρματος, είναι το άγγιγμα ανανέωσης που χρειάζεται η επιδερμίδα μέρα-νύχτα, για να ανακτήσει τη χαμένη ζωντάνια της.

 

Ανακαλύπτοντας τι σημαίνει «γρήγορο περπάτημα: οφέλη πολλαπλά και σημαντικά», μπορείτε να το εντάξετε από σήμερα στη ζωή σας -πάντα με τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού σας- και να χαρίσετε στον οργανισμό, το σώμα το πνεύμα και… το δέρμα σας τη δυνατότητα να «βαδίσουν» σε ακόμα καλύτερους δρόμους.

 

1 Prim Care Companion J Clin Psychiatry. 2006; 8(2): 106. doi: 10.4088/pcc.v08n0208a, Exercise for Mental Health, Ashish Sharma, M.D.,1 Vishal Madaan, M.D.,2 and Frederick D. Petty, M.D., Ph.D.3 , National Library of Medicine.