woman with headache from the sun

Πονοκέφαλος από τον Ήλιο: Συνήθειες που τον Επιδεινώνουν

Δεν είναι μόνο η περίοδος των διακοπών και οι ώρες που περνάμε στην παραλία που μας προκαλούν πονοκέφαλο, όταν εκτιθέμεθα παρατεταμένα κάτω από τον ήλιο, ειδικά χωρίς γυαλιά και καπέλο. Αντίστοιχα συμπτώματα μπορούμε να εμφανίσουμε ακόμα και στις αρχές του καλοκαιριού, αν βρισκόμαστε πολλή ώρα ή τις «επικίνδυνες ώρες 11:00-16:00» κάτω από τον ήλιο. Στην περίπτωση που είμαστε ευάλωτοι σε ημικρανίες, λόγω της ηλιακής ακτινοβολίας, έχει μεγάλη αξία να προσέξουμε και πράγματα που κάνουμε στην καθημερινότητα και επιδεινώνουν τους πονοκεφάλους από ήλιο.

 

1.Καφές ίσον απόλαυση αλλά και αφυδάτωση

Στη χώρα μας, το να απολαμβάνουμε το αγαπημένο μας καφεδάκι στη λιακάδα είναι μία αγαπημένη καλοκαιρινή και όχι μόνο συνήθεια που αγγίζει τα όρια της «ιεροτελεστίας», ειδικά τα σαββατοκύριακα. Όμως, ως γνωστόν, η καφεΐνη προκαλεί έντονη διούρηση και απώλεια υγρών. Αν λοιπόν η βόλτα μας συνδυαστεί με μπόλικα καφεδάκια κάτω από τον ήλιο -χωρίς συνδυαστικά να αναπληρώσουμε την αφυδάτωση πίνοντας νερό-  ίσως φέρνουμε τον πονοκέφαλο ένα βήμα πιο κοντά μας. Αν ξέρουμε ότι μας πιάνει εύκολα ημικρανία στον ήλιο, φροντίζουμε τουλάχιστον να ενυδατωνόμαστε καλά.

 

2.Φοράτε άρωμα;

Κανονικά, τις μέρες που εκθέτουμε το δέρμα μας στον ήλιο, δεν συστήνεται να φοράμε άρωμα, αφού λόγω της αλκοόλης που περιέχει, μπορεί να προκληθούν δυσχρωμίες και πανάδες στην επιδερμίδα. Παρ’ όλα αυτά, στο πλαίσιο του γενικότερου καλλωπισμού μας, συνηθίζουμε να φοράμε άρωμα, έστω και αν το ψεκάζουμε στα υφάσματα των ρούχων μας. Μήπως όμως έτσι, δημιουργούμε μία ακόμα εστία πρόκλησης πονοκέφαλου συνδυαστικά με τη ζέστη και τον ήλιο, χωρίς να το καταλαβαίνουμε; Αν είναι αναγκαίο να φορέσουμε άρωμα, επιλέγουμε τουλάχιστον ελαφριές, καλοκαιρινές συνθέσεις που δεν επιβαρύνουν τη μύτη και εφαρμόζουμε το άρωμα με φειδώ στους ψεκασμούς.

3.Λιγότερος ύπνος το βράδυ, πιο βαρύ κεφάλι το πρωί

Με το μεγάλωμα της μέρας το καλοκαίρι, η βραδινή μας ρουτίνα αλλάζει. Κοιμόμαστε πιο αργά, βγαίνουμε έξω πιο συχνά, ακόμα και τις καθημερινές, και γενικά κοιμόμαστε συνήθως λιγότερο απ’ ό,τι τον χειμώνα. Και κάπως έτσι, η έλλειψη ύπνου συνδυαστικά και με τυχόν κατανάλωση αλκοόλ από το ποτό μας το προηγούμενο βράδυ, μας δημιουργεί ήδη πονοκέφαλο, πριν καν βγούμε στον ήλιο την επόμενη μέρα.

 

Θα σου αρέσει σίγουρα:

woman sunbathing balcony
Τα απαραίτητα για την προστασία από τον ήλιο

4.Ζέστη από άλλες πηγές

Αν η ζέστη του καλοκαιριού είναι ήδη επιβαρυντική στην πρόκληση πονοκεφάλου, φανταστείτε πόσο πιο πολύ δυσκολεύουν τα πράγματα όταν παράλληλα έχουμε να διαχειριστούμε και τη θερμότητα από άλλες πηγές, π.χ. το καυτό νερό στο ντους, τη θερμότητα του σεσουάρ κ.λπ. Αποφεύγουμε λοιπόν στο βαθμό που μπορούμε ό,τι μπορεί να εντείνει τις θερινές μας ημικρανίες ή να πυροδοτήσει νέες: προτιμάμε χλιαρό νερό για το μπάνιο μας και αποφεύγουμε να στεγνώνουμε τα μαλλιά μας με πιστολάκι, αν μπορούν να στεγνώσουν φυσικά.

 

Παράλληλα με τις προσαρμογές στις καθημερινές μας συνήθειες, για να αποφύγουμε τον πονοκέφαλο από ήλιο, κάθε φορά που βγαίνουμε έξω το καλοκαίρι:

  • Φοράμε ποιοτικά γυαλιά που προστατεύουν από τον ήλιο και καπέλο με πλατύ γείσο
  • Μένουμε στη σκιά όσο μπορούμε

 

Και βέβαια φοράμε πάντα αντηλιακό αποτελεσματικής προστασίας σε πρόσωπο και σώμα, για να προστατευθούμε και από τον πονοκέφαλο… των εγκαυμάτων ή άλλων δερματικών παθήσεων.