ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΛΑΥΣΕΤΕ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΜΕ ΤΟ ΠΙΟ ΑΣΦΑΛΗ ΤΡΟΠΟ

Οι κίνδυνοι και τα οφέλη του ήλιου

 

Ήλιος: Σύμβολο θετικής ενέργειας, πηγή χαράς, ζωής και καλής υγείας, πολύτιμος σύμμαχος για τη βελτίωση της διάθεσης και της ποιότητας του ύπνου μας!

 

Τα οφέλη του ήλιου είναι αναρίθμητα και αναντικατάστατα. Εκτός από την ευεργετική παραγωγή βιταμίνης D, το φως του ήλιου δρα και ως φυσικός αντικαταθλιπτικός παράγοντας, αφού ενεργοποιεί την έκκριση σεροτονίνης, γνωστή και ως “η ορμόνη της χαράς”, ενώ χάρη στην εναλλαγή του ηλιακού φωτός με το σκοτάδι, ρυθμίζεται η παραγωγή της μελατονίνης, της ορμόνης του ύπνου.

Κι όμως, παράλληλα με τις ευεργετικές αυτές ιδιότητες, η υπερέκθεση εγκυμονεί πολλούς κινδύνους και μπορεί να αποτελέσει το μεγαλύτερο εχθρό για την επιδερμίδα μας, τα μάτια μας καθώς και το σύνολο της υγείας μας. Αν και αξίζει να θυμάστε ότι η βλαβερή υπεριώδης ακτινοβολία του ήλιου είναι παρούσα όλες τις εποχές του χρόνου, το καλοκαίρι των μπάνιων, της ηλιοθεραπείας και των πολύωρων επισκέψεων στην παραλία είναι μία εποχή που χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή από εσάς.

UVA και UVB: τι πρέπει να γνωρίζουμε 

 

Το ηλιακό φως που φτάνει στη γη αποτελείται από δύο τύπους υπεριώδους ακτινοβολίας, τη μεγαλύτερου μήκους κύματος UVA και τη μικρότερου μήκους κύματος UVB. Η UVA είναι αυτή που προκαλεί το μαύρισμα της επιδερμίδας. Αν και λιγότερο έντονη από τη UVB, διεισδύει στις ενδότερες στιβάδες του δέρματος και είναι η κύρια πηγή πρόωρης γήρανσης του δέρματος (φωτογήρανσης), ενώ πρόσφατες μελέτες την ενοχοποιούν και ως εκκινητή κάποιων μορφών καρκίνου του δέρματος.

Η UVB διαπερνά τις επιφανειακές στιβάδες του δέρματος και επιφέρει βλάβες που είναι υπεύθυνες για το κοκκίνισμα, το “κάψιμο” και το “ξεφλούδισμα” του δέρματος, ιδιαιτέρως τους καλοκαιρινούς μήνες. Πρόκειται για έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που ευνοούν την ανάπτυξη καρκίνων δέρματος και κακοήθους μελανώματος.

Συμβουλές για να απολαύσετε τα οφέλη του ήλιου με τον πιο ασφαλή τρόπο 

 

  1. Πουθενά χωρίς το αντηλιακό σας

Είτε οδεύετε προς την παραλία, είτε μετακινήστε εντός της πόλης, είναι πολύ σημαντικό να θυμάστε να εφαρμόζετε πάντα αντηλιακό στο πρόσωπό σας και στα μέρη του σώματός που εκτίθενται στον ήλιο. Τα πρωτοποριακά αντηλιακά Sun Screen Velvet Face SPF 30 50+ για πρόσωπο και Sun Screen Velvet Body Lotion SPF 50+ για σώμα, ανταποκρίνονται σε κάθε ανάγκη ηλιοπροστασίας και παρέχουν προστασία και από τους δύο τύπους υπεριώδους ακτινοβολίας του ήλιου UVA και UVB. Με διάφανη υφή, και ανθεκτικότητα στο νερό, προσφέρουν βελούδινη αίσθηση και ματ όψη επιτρέποντας στο δέρμα σας να αναπνέει.

Εφαρμόστε μια γεμάτη χούφτα 20-30 λεπτά πριν βγείτε έξω, και επαναλάβετε κάθε 1-2 ώρες ή αμέσως μόλις βγείτε από τη θάλασσα. Να θυμάστε πως το αντηλιακό χάνει πιο γρήγορα τη δραστικότητά του με τον ιδρώτα, την τριβή, την υγρασία και τη θερμότητα.

  1. ..σαν τα μάτια σας!

Εκτός από το δέρμα, ο ήλιος έχει βλαβερές συνέπειες και στα μάτια μας, αφού η παρατεταμένη έκθεση σχετίζεται με την ενεργοποίηση και εμφάνιση πολλών παθήσεων της όρασης. Τα γυαλιά ηλίου, λοιπόν, είναι απαραίτητα, ακριβώς όπως και το αντιηλιακό για το δέρμα μας.

Παρά το γεγονός ότι η UVB διαπερνά το γυαλί σε πολύ μικρότερο βαθμό από ότι η UVA, προτιμήστε γυαλιά με φακούς που σας προστατεύουν και από τα δύο είδη – αναζητήστε την ένδειξη “100% UV Protection”.

  1. Μείνετε ενυδατωμένοι

Η πολύωρη υπερέκθεση στον ήλιο, εκτός από ηλιακά εγκαύματα, είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει και άλλες δυσάρεστες καταστάσεις, όπως ηλίαση, θερμοπληξία και έντονη αφυδάτωση. Μην ξεχνάτε να ενυδατώνετε εντατικά τον οργανισμό σας, πίνοντας άφθονο νερό!

Θα σου αρέσει σίγουρα:

ΠΩΣ ΝΑ ΝΙΚΗΣΕΤΕ ΤΗ ΖΕΣΤΗ

Extra tip: Αντικαταστήστε τα αλμυρά snacks που συνήθως παίρνετε μαζί σας στην παραλία, με φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Θα αποφύγετε έτσι την κατακράτηση υγρών και θα χαρίσετε στον οργανισμό σας ενυδάτωση και ευεξία!

  1. Solarium: Μείνετε μακριά!

Μάθατε ότι η UVA είναι η ακτινοβολία που ευθύνεται για το -πολυπόθητο από πολλούς- μαύρισμα. Γνωρίζατε πως τα κρεβάτια μαυρίσματος  διαθέτουν ενισχυμένες UV λάμπες που εκπέμπουν δόσεις UVA ακτινοβολίας έως και 12 φορές μεγαλύτερες από τον ήλιο;

Είναι αποδεδειγμένο πως, στατιστικά, τα άτομα που επιδίδονται σε solarium έχουν 2,5 φορές περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρκίνο του δέρματος, ενώ πρόσφατες έρευνες δείχνουν πως όταν η πρώτη έκθεση σε θαλάμους μαυρίσματος πραγματοποιηθεί σε μικρή ηλικία, αυξάνεται η πιθανότητα εμφάνισης μελανώματος έως και 75%.

Γιατί λοιπόν να βάζετε τον εαυτό σας σε κίνδυνο και το μυαλό σας σε σκοτούρες; Απολαύστε το φυσικό φως του ήλιου με όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας – και όλα τα πρόσθετα οφέλη του!

  1. Καπέλο και σκιά!

Ακόμη κι αν δεν είναι πάντα αντιληπτή, η ακτινοβολία του ήλιου φτάνει σε μας με διάφορους τρόπους. Αποφύγετε την άμεση έκθεση προτιμώντας πάντα τη σκιά, είτε πρόκειται για φυσική σκιά, είτε για τέντα ή ομπρέλα θαλάσσης. Προφυλαχθείτε από την έμμεση έκθεση, η οποία συνήθως γίνεται μέσω αντανάκλασης της ακτινοβολίας σε επιφάνειες όπως είναι η άμμος και το νερό, φορώντας πάντα το καπέλο σας, ακόμη και υπό σκιάν!

 

  1. Αποφύγετε τις μεσημεριανές ώρες

Σε αντίθεση με τη UVA, η οποία κυμαίνεται σε σχετικά σταθερά επίπεδα όλες τις ώρες της ημέρας, η ένταση της UVB  ακτινοβολίας μεταβάλλεται ανά εποχή, τοποθεσία και ώρα.

Στην Ελλάδα, έχει παρατηρηθεί ότι, τους μήνες από τον Απρίλιο έως τον Οκτώβριο,

οι πιο “επικίνδυνες” ώρες είναι 12:00 – 16:00. Προσπαθήστε να αποφεύγετε την έκθεση στον ήλιο αυτές τις ώρες και, εάν το κάνετε, φροντίστε να λάβετε όλα τα μέτρα προστασίας.

 

Αυτό το καλοκαίρι, κάντε τον ήλιο σύμμαχό σας, με την ολοκληρωμένη σειρά αντηλιακής προστασίας προσώπου και σώματος Sun Screen, από τη FREZYDERΜ!