woman with acne looking at an apple she's holding

Ακμή και διατροφή: Πώς να την αντιμετωπίσω;

Συνδέεται η εικόνα του δέρματός μας με την εικόνα του… πιάτου μας; Πολύ συχνά, ναι. Υπάρχουν τροφές που φαίνεται πως επιβαρύνουν το λιπαρό με τάση ακμής δέρμα και άλλες που το ωφελούν. Διαβάστε παρακάτω το ιδανικό διατροφικό μενού για πρόσωπο χωρίς ατέλειες.

Τροφές που μπορεί να πυροδοτήσουν/επιδεινώσουν το πρόβλημα

Γαλακτοκομικά:

Μπορεί να έχετε ακούσει συχνά ανθρώπους που παρουσιάζουν συμπτώματα ακμής να λένε πως αποφεύγουν ή μειώνουν κατά πολύ το γάλα και το τυρί, στην περίοδο της έξαρσης των συμπτωμάτων τους. Και έχουν καλό λόγο γι’ αυτό, αφού όντως η κατανάλωση γαλακτοκομικών φαίνεται πως μπορεί να επιβαρύνει ερυθρότητα, σπυράκια και ατέλειες επιδερμίδας.

Υπάρχει όμως μια θετική εικόνα για τα προϊόντα ζύμωσης, όπως το  γιαούρτι, καθώς οι Αμερικανοί Δερματολόγοι προτείνουν λήψη  Γαλακτοβακκίλων για βελτίωση ακμής*.

«Κακά» λιπαρά, επεξεργασμένοι υδατάνθρακες και σακχαρώδη:

Οι τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη που αυξάνουν απότομα το σάκχαρο στο αίμα, επίσης συνδέονται με την πυροδότηση συμπτωμάτων εικόνας στο λιπαρό δέρμα. Προτιμώντας τους πιο σύνθετους υδατάνθρακες, όπως προϊόντα ολικής άλεσης και τηρώντας τη λογική «πιο συχνά και μικρά γεύματα», μπορείτε να ελέγξετε ως ένα βαθμό την κατάσταση.

Kαι με τη σοκολάτα, τι γίνεται;

Παρ’ ότι η σοκολάτα είναι η Νο1 τροφή που μας έρχεται κατά νου όταν ακούμε τη λέξη «ακμή», στην πραγματικότητα δεν είναι επιστημονικά ξεκάθαρο αν η τροφή αυτή συνδέεται όντως με σπυράκια και ερεθισμούς. Η μαύρη πάντως σοκολάτα με λιγότερη ζάχαρη, χωρίς γάλα και με ωφέλιμες αντιοξειδωτικές ουσίες, φαίνεται πως είναι προτιμότερη λύση.

Τροφές που ωφελούν την καλή υγεία του δέρματος

«Καλά» λιπαρά:

Τροφές πλούσιες σε Ω-3 και Ω-6 λιπαρά οξέα, όπως τα λιπαρά ψάρια (σολομός, σκουμπρί), το αβοκάντο και οι ξηροί καρποί έχουν

ευεργετική δράση στο λιπαρό με τάση ακμής δέρμα, καθώς καταπολεμούν τις φλεγμονές.

Εσπεριδοειδή

Έχοντας μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, τα εσπεριδοειδή (πορτοκάλια, λεμόνια, γκρέιπφρουτ) διαθέτουν μοναδική αντιοξειδωτική δράση και καθαρίζουν τον οργανισμό και το δέρμα από τοξίνες, καταπολεμώντας ερυθρότητα και σπυράκια.

Θα σου αρέσει σίγουρα:

woman washes face
Σωστός καθαρισμός προσώπου & ακμή: 5 Do’s για βελτιωμένη όψη (infographic)

Πολύχρωμα λαχανικά/φρούτα:

Πιπεριές, καρότα, ντομάτες, κολοκύθα, φράουλες, μούρα, σταφύλια, όλα γεμάτα ωφέλιμα αντιοξειδωτικά συστατικά για τον οργανισμό είναι επίσης επιλογές που αξίζει να έχουν στο τραπέζι τους όλοι και ειδικά όσοι διαθέτουν δέρμα με ερυθρότητα και σπυράκια.

Πράσινο τσάι:

Μία ακόμη ιδανική επιλογή αφού το πράσινο τσάι είναι άριστη πηγή κατεχινών με μικροβιακή προστασία και αντιοξειδωτικών που συνδέονται με τη μείωση της φλεγμονής που συνδέεται συχνά με τα συμπτώματα ακμής.

Kαι τώρα που το «ακμή και διατροφή. Πώς να την αντιμετωπίσω;»  απαντήθηκε, ξέρετε πώς να επιλέξετε ένα μενού που θα σας βοηθήσει να ελέγξετε τα συμπτώματά της. Μόνο το σωστό διατροφικό πλάνο βέβαια δεν αρκεί. Χρειάζεται παράλληλα και η κατάλληλη καθημερινή περιποίηση του δέρματος. Στη σειρά acnorm θα βρείτε όλα τα προϊόντα που ταιριάζουν στις ανάγκες της επιδερμίδας σας, από καθαριστικά, μάσκα, peeling gel και εξισορροπιστική λοσιόν έως εξειδικευμένες κρέμες φροντίδας και κάλυψης και αντηλιακή προστασία.

 

*https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5418745/