Νάνι, νάνι το μωράκι… μα αν δεν κλείνει το ματάκι; Κάνατε τα πάντα για να κοιμίσετε το αγγελούδι σας αλλά εκείνο δεν θέλει με τίποτα να δει όνειρα γλυκά. Μάλλον θα έχει στους λόγους του. Είναι ώρα να τους μάθετε κι εσείς για να μπορέσετε να αντιδράσετε με ψυχραιμία και να αντιμετωπίσετε το καθημερινό φεστιβάλ αϋπνίας.

 

 

Τα ρολόγια γυρίζουν, τα μωρά στριφογυρίζουν

 

Μπορεί η ώρα να αλλάζει μόνο δύο φορές τον χρόνο αλλά το τικ-τακ τικ-τακ μέχρι να πάρει ο ύπνος το μωράκι σας μπορεί να κρατήσει αιώνες! Γι’ αυτό, μία εβδομάδα πριν την αλλαγή ώρας, βάλτε το για ύπνο δέκα λεπτά νωρίτερα ή αργότερα (ανάλογα με το αν τα ρολόγια γυρίσουν μπροστά ή πίσω) για να έχει περισσότερες πιθανότητες να ξυπνήσει την καθιερωμένη του ώρα.

 

 

Βουλωμένη μυτούλα + νέο δοντάκι= άστατος ύπνος

 

Όταν το μωρό βγάζει δοντάκια βγάζει… δύσκολα πέρα το θέμα ύπνου γιατί τα ούλα του πονούν και του προκαλούν δυσφορία. Και αυτή, είναι μία από τις πιο κλασικές περιπτώσεις βρεφικής αϋπνίας. Το συνάχι μπορεί επίσης να το ξυπνήσει απότομα μέσα στη νύχτα, καθώς το σώμα του προσπαθεί να αντιμετωπίσει το κρύωμα.  Τι κάνει λοιπόν η μαμά; Τα πάντα για να νιώσει το μωράκι της όλη την τρυφερότητα του κόσμου και να κοιμηθεί ήρεμο αλλά και τα πάντα να διατηρήσει σταθερή τη ρουτίνα του ύπνου του. Φυσικά, πρέπει να είστε προετοιμασμένες και για τις νύχτες που όλα αυτά, θα μείνουν απλώς συμβουλές. Τότε, απλώς αφήνετε το αγγελούδι σας να σας καθοδηγήσει στη φροντίδα που χρειάζεται για να παραδοθεί στην αγκαλιά του Μορφέα μέχρι να πείτε κύμινο.

 

Όσο για τα καινούργια δοντάκια που ξεφυτρώνουν, υπάρχει τρόπος να καταπραΰνετε τον πόνο που προκαλούν στο μωράκι. Το Baby Gums Gel είναι ένα απαλό gel, ειδικά σχεδιασμένο για να ανακουφίζει άμεσα τα βρεφικά ούλα όταν βγαίνουν τα νεογιλά δοντάκια.  Χάρη στον μοναδικό συνδυασμό φυτικών συστατικών που περιέχει, μουδιάζει τη περιοχή που πονάει και μειώνει τη διόγκωση των ούλων. Κάντε απλώς ένα ελαφρύ μασάζ με καθαρό δάχτυλο στα, όσες φορές χρειαστεί και το μωράκι θα δει όνειρα γλυκά χωρίς ουά-ουά.

 

 

Κάνει διακοπές και ο ύπνος

 

Διακοπές, ταξίδι αναψυχής, λίγες μέρες μακριά για να δείτε συγγενείς και φίλους… για όποιον λόγο και αν πακετάρατε βαλίτσες, φροντίστε να πάρετε μαζί σας την πιο σημαντική αποσκευή: την ψυχραιμία σας. Γιατί η αλλαγή περιβάλλοντος, μπορεί να διαταράξει σε μεγάλο βαθμό τον ύπνο του μωρού σας. Αν για παράδειγμα, ξυπνήσετε από τα χαράματα για να προλάβετε το αεροπλάνο ή κάνατε ένα μεγάλο οδικό ταξίδι ή φτάσατε στο ξενοδοχείο περασμένα μεσάνυχτα, το βιολογικό ρολόι του μωρού σας μπορεί να αντιληφθεί αυτές τις αλλαγές και οι δείκτες του να ξεκουρδιστούν απότομα.

 

Το βασικό για να προλάβετε ένα άστατο ύπνο σ’ αυτήν την περίπτωση, είναι να μη χάσει το μωράκι σας την αίσθηση του «οικείου».  Μην ξεχάσετε λοιπόν να πάρετε μαζί την αγαπημένη του κουβερτούλα που με το γνώριμο χάδι της και την αναγνωρίσιμη μυρωδιά της, θα το αποκοιμίσει γαλήνια.

 

Και για να ρίξουμε ακόμα περισσότερο φως στον ξέγνοιαστο βρεφικό ύπνο, πρέπει… να μείνουμε στο σκοτάδι! Αν στο μέρος το οποίο θα επισκεφθείτε ξημερώνει νωρίτερα ή νυχτώνει αργότερα, οι περσίδες συσκότισης θα βοηθήσουν το μωράκι σας θα κοιμηθεί χωρίς τον ήλιο να εμποδίζει τα γλυκά του όνειρα.

 

Φυσικά, είναι λογικό να υπάρξουν και στιγμές όπου δεν θα μπορείτε να ελέγξετε τον ύπνο του μωρού σας όσο βρίσκεστε μακριά απ’ το σπίτι. Χρειάζεται απλώς να το αποδεχθείτε  χωρίς πανικό και να θυμηθείτε ότι με το που θα επιστρέψετε στο γνώριμο περιβάλλον του σπιτιού, το πρόγραμμά του θα ξαναλειτουργήσει… ρολόι.

 

 

Ύπνε που θρέφεις τα μωρά…

 

Τώρα που το μωρό σας «ξεπετάγεται», πετάγεται όλο και λιγότερο στον ύπνο του. Για την ακρίβεια, κοιμάται πιο συχνά μέσα στη μέρα και ακόμα περισσότερες ώρες τη νύχτα, περίπου 4 με 4,5 επιπλέον, ακόμα και για δύο μέρες συνεχόμενα. Και αυτό, είναι απόλυτα λογικό. Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα μωρά σε ανάπτυξη χρειάζονται περισσότερο ύπνο γιατί το σώμα τους χρειάζεται περισσότερη ενέργεια για να αντεπεξέλθει στις αλλαγές. Το μόνο που έχετε να κάνετε, είναι να περιμένετε να περάσει αυτή η περίοδος και να ξαναβρεί το μωράκι σας τους ρυθμούς του.

 

 

7 συνήθειες για να κοιμάστε εσείς καλά και το μωράκι σας καλύτερα

 

  1. Βάλτε το μωράκι σας για ύπνο σε συγκεκριμένες ώρες
  2. Εκπαιδεύστε το ώστε να διακρίνει τη διαφορά ανάμεσα στη μέρα και τη νύχτα
  3. «Ακούστε» τα σημάδια του για να καταλάβετε αν θέλει ή δεν θέλει να κοιμηθεί
  4. Θέστε από την αρχή ως προτεραιότητα το να κοιμάται το μωρό με πρόγραμμα
  5. Μην απελπίζεστε όταν αλλάζει συνήθειες στον ύπνο για διάφορους λόγους (κρύωμα, νέα δοντάκια, ταξίδι κ.λπ.)
  6. Αλλάξτε το πρόγραμμα ύπνου του ώστε να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες της ηλικίας του
  7. Μην περιμένετε τον τέλειο ύπνο. Ούτε καν εσείς δεν κοιμάστε πάντα σαν πουλάκι, πόσο μάλλον το μωρό σας!

 

 

Όποια βήματα κι αν ακολουθήσετε, θυμηθείτε πως το πρόγραμμα ύπνου του μωρού σας δεν φτιάχνεται εν μία νυκτί.  Θα χρειαστούν 3-14 μέρες και κυρίως νύχτες με σενάριο ύπνου απρόβλεπτου τέλους! Γι΄ αυτό, μαμάδες… οπλιστείτε με υπομονή και επιμονή. Θα βρείτε σίγουρα τον τρόπο να αντιμετωπίσετε το ξενύχτι γιατί είστε… ξύπνιες!