Πάντα φροντίζατε να τρώτε σωστά. Πόσο μάλλον τώρα που τρώτε για να φροντίζετε! Βάζοντας στη διατροφή σας όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, κάνετε το καλύτερο για τη ανάπτυξη του μωρού που θα φέρετε σε λίγους μήνες στον κόσμο.  Αυτό όμως δεν σημαίνει πως πρέπει να κάνετε ειδική διατροφή. Το γνωστό «λίγο απ’ όλα» είναι η σίγουρη συνταγή της επιτυχίας για το πιο υγιεινό μενού εγκυμοσύνης. Υπάρχουν όμως και 5 τροφές που πρέπει οπωσδήποτε να γεμίσουν το πιάτο σας για να γεμίσουν οφέλη εσάς και το μωρό σας.

 

Έφαγες παχιά φακή;

Σίδηρος, πρωτείνες, φολικό οξύ, βιταμίνη B… και τι δεν έχουν οι φακές! Τυχαία νομίζετε πως θεωρούνται μία από τις πιο θρεπτικές τροφές; Ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο,  είναι ιδανική πρόταση και για τα γεύματα την περίοδο της εγκυμοσύνης. Κι αν η κλασική σούπα σας φαίνεται λιγότερη λαχταριστή, υπάρχουν άπειρες διαφορετικές συνταγές με φακές σε σαλάτα ή ως συνοδευτικό για κρέας που θα σας κάνουν να ξαναγαπήσετε τα «υποτιμημένα» αυτά όσπρια. Όρεξη να’χετε να ψάξετε ιστοσελίδες μαγειρικής. Μόνο θυμηθείτε! Ο μη-αιμικός σίδηρος που περιέχεται στις φακές απορροφάται καλύτερα από τον οργανισμό μόνο όταν συνοδεύεται από βιταμίνη C.  Γι’ αυτό, αναζητήστε ιδανικά συνταγές φακών με πορτοκάλι ή συνοδεύστε το μεσημεριανό σας με ένα ποτήρι χυμό.

 

Μπρόκολο, το παρεξηγημένο

Μπορεί να μην παίρνει βραβείο μυρωδιάς όταν βράζει στην κατσαρόλα, όμως σίγουρα παίρνει βραβείο θρεπτικότητας. Το μπρόκολο είναι πλούσιο σε βιταμίνη Κ και C και αποτελεί καλή πηγή φολικού οξέος. Επιπλέον περιέχει κάλιο και φυτικές ίνες. Ό,τι ακριβώς χρειάζεται η μέλλουσα μαμά και το μωρό της, κρύβεται σ’ αυτό το θαυμαστό superfood.

 

 

Για να δώσει η διατροφή σας καρπούς…

εμπλουτίστε τη με ξηρούς καρπούς. Εκτός του ότι θα σας δώσουν μία πλήρη αίσθηση κορεσμού, τα μη-κορεσμένα λίπη που περιέχουν, είναι πολύ σημαντικά για τη νοητική ανάπτυξη του μωρού. Μπορείτε να φάτε ξηρούς καρπούς σκέτους ως σνακ ή να τους προσθέσετε στα δημητριακά που απολαμβάνετε για πρωινό. Εάν όμως έχετε αλλεργία, πρέπει οπωσδήποτε να τους αποφύγετε.

 

Σπανάκι το δυναμωτικό

Αυτά τα μαγικά πράσινα φύλλα είναι γεμάτα φολικό οξύ, σίδηρο, βιταμίνη Α και ασβέστιο. Έτσι, είναι η τέλεια τροφή για χτίσει η μέλλουσα μαμά και το μωρό της δυνατά δόντια και οστά και να δουλέψει ρολόι το κυκλοφορικό, το μυϊκό και το νευρικό σύστημά τους. Μία κούπα βρασμένο σπανάκι περιέχει 245mg ασβέστιο που είναι το 25% της προτεινόμενης ημερήσιας πρόσληψης στη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Προσοχή μόνο να πλύνετε καλά τα φύλλα και να προσθέσετε λίγο λεμόνι για να απορροφηθεί καλύτερα ο σίδηρος.

 

Το ευεργετικό κεσεδάκι

Ξέρατε ότι το παραδοσιακό ελληνικό γιαούρτι έχει διπλάσιες πρωτεΐνες από άλλους τύπους γιαουρτιού και ότι είναι πλούσια πηγή ασβεστίου; Μία κούπα άπαχου ελληνικού γιαουρτιού περιέχει έως 20g. πρωτεΐνης. Είτε ως πρωινό, είτε ως απογευματικό σνακ είτε ως επιδόρπιο είναι η ιδανική πρόταση για το μενού σας αυτήν την περίοδο της ζωής σας, αφού οι πρωτεΐνες είναι πολύ σημαντικές για την ανάπτυξη του βρέφους. «Τιμήστε» το καθημερινά και μόνο οφέλη θα έχετε.

 

«Το ισορροπημένο ίσον επιβεβλημένο». Αυτό να έχετε κατά νου για το διατροφολόγιό σας τώρα που κουβαλάτε το πιο πολύτιμο δώρο της ζωής σας και το πιάτο σας θα είναι γεμάτο συν. Κι αν δεν χορτάσατε ακόμα συμβουλές για την εγκυμοσύνη και το μωρό, αναζητήστε πολλά χρήσιμα και ενδιαφέροντα στο μενού του blog μας.