Είναι νέοι. Είναι «μέσα στα πράγματα». Είναι προβεβλημένοι αλλά και… παρεξηγημένοι. Πολλά έχουν γραφτεί τα τελευταία χρόνια για τη γενιά των Millennials ή αλλιώς Generation Y. Όμως η γενιά αυτή δεν είναι εκτεθειμένη μόνο στη κριτική αλλά και σε έναν κίνδυνο που μόνο επιδερμικά δεν την αγγίζει.

 

Με το κινητό αγκαλιά

Γεννημένοι από το 80 ως το 2000, οι Millennials ζουν την τεχνολογική επανάσταση στο απόγειό της. Χειρίζονται με μαεστρία τα πιο πολύπλοκα gadget. Σπάνε με απίστευτη ευκολία «καραμέλες» και εξολοθρεύουν με ακρίβεια χιλιοστού «θυμωμένα πουλιά». Σκρολάρουν με αφοσίωση τα νέα της ημέρας και τρολάρουν με άνεση ό,τι «τους χαλάει». Όμως σερφάρισμα χωρίς σελφάρισμα δεν γίνεται. Και κάπως έτσι, η μανία των Millennials να αυτοφωτογραφίζονται πάντα και παντού έγινε η διαταραχή που οι ειδικοί ονόμασαν «σελφίτιδα». Μάλιστα, το Τμήμα Ψυχολογίας του Nottingham Trent University δημιούργησε μία κλίμακα 3 σταδίων της σελφίτιδας: την Οριογραμμή (βγάζω selfies τουλάχιστον 3 φορές την ημέρα αλλά δεν τις δημοσιεύω στα social media), την Οξεία Φάση (βγάζω selfies τουλάχιστον 3 φορές την ημέρα και τις ποστάρω στα social media) και το Xρόνιο Στάδιο (βγάζω selfies όλο το 24ωρο και τις ποστάρω πάνω από 6 φορές την ημέρα). Δεν είναι όμως μόνο η εξάρτηση που μεγαλώνει αλλά και ο φόβος της στέρησης του κινητού που οι ειδικοί ονόμασαν nomophobia (no mobile phone phobia). Προσθέστε σε όλα αυτά τις στατιστικές που λένε πως οι millennials τσεκάρουν τα smartphones τους 157 φορές τη μέρα και καταλαβαίνετε πόσο μεγάλη είναι η έκθεσή τους σε έναν κίνδυνο για την ψυχολογία τους και όχι μόνο.

 

Φωτογήρανση: Το μπλε φως της δίνει το πράσινο φως

Είναι γνωστό πως οι οθόνες ηλεκτρονικών υπολογιστών, tablet, κινητών κ.λπ. εκπέμπουν μπλε φως, γνωστό και ως HEV (High-energy Visible Light). Η ακτινοβολία αυτή δεν καταπονεί μόνο τα μάτια αλλά δημιουργεί σοβαρότατα προβλήματα στην υγεία της επιδερμίδας, αντίστοιχα με αυτά που προκαλεί η ηλιακή ακτινοβολία. Σύμφωνα με τον Δρ. Howard Murad, «η έκθεση επί τέσσερις ημέρες στην “μπλε” οθόνη του υπολογιστή προκαλεί στο δέρμα αντίστοιχα αποτελέσματα με ηλιοθεραπεία επί 20 λεπτά». Συγκεκριμένα, το μπλε φως φθείρει τα κύτταρα της επιδερμίδας αλλοιώνοντας το DNA τους. Επιπλέον, επιβαρύνει τον δερματικό φραγμό, δυσκολεύοντάς τον να συγκρατήσει την απαραίτητη υγρασία και οδηγώντας το δέρμα σε αφυδάτωση, τον κάνει ευάλωτο σε περιβαλλοντικές επιθέσεις και αδύναμο να αποκατασταθεί μετά την έκθεση στο μπλε φως. Και κάπως έτσι, μαζί με τις ρυτίδες, κάνουν την εμφάνισή τους και οι δυσχρωμίες – έρευνες έδειξαν μάλιστα ότι το μπλε φως δημιουργεί στο δέρμα πιο έντονη υπερμελάγχρωση σε σχέση με την ακτινοβολία UVB- και τα σημάδια πρόωρης γήρανσης φαίνονται πια ξεκάθαρα. Συνδέστε τώρα τον εθισμό των millennials στο μπλε φως με τις ανυπολόγιστες βλάβες  που αυτό προκαλεί στην επιδερμίδα τους και έχετε ξεκάθαρη εικόνα του πόσο επικίνδυνα απειλεί αυτή τη γενιά η φωτογήρανση.

 

Με σωστή φροντίδα, το «γερνάει» «γυρνάει»

Πέρα απ’ το προφανές που είναι να περιορίσουν την ανεξέλεγκτη χρήση κινητών και υπολογιστών, οι millennials μπορούν να ακολουθήσουν και άλλα καθημερινά βήματα για να αντιστρέψουν την κατάσταση και να προλάβουν τη βλάβη που θα προκαλέσει η φωτογήρανση στο δέρμα τους.  Αν ανήκετε σ’ αυτή τη γενιά, θυμηθείτε πως:

 

1.Το αντηλιακό  δεν είναι μόνο για έξω. Αν βρίσκεστε πολλές ώρες μπροστά σε οθόνη μπλε φωτός ή σε χώρο όπου υπάρχει τόσο φυσικό φως που δεν χρειάζεται λαμπτήρας, μην αμελείτε να φοράτε αντηλιακή προστασία ακόμα και αν είστε σε κλειστούς χώρους. Η νέα σειρά αντηλιακών Active Sun Screen θα σας καλύψει απόλυτα, αφού θα σας προστατεύσει αποτελεσματικά τόσο από την ηλιακή ακτινοβολία όσο και από το μπλε φως, χάρη στην ειδικά μελετημένη της σύνθεση με έναν πολυσακχαρίτη θαλάσσια προέλευσης που δρα ως πέπλο προστασίας απέναντι στην ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία.

 

2.Μία θέση στο γραφείο μακριά από παράθυρο, θα προστατεύσει το δέρμα σας από την έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία, για να μην επιβαρυνθεί περισσότερο. Αν έχετε αυτή τη δυνατότητα, επιλέξτε αυτό το πλεονεκτικό σημείο.

 

3.Ένα μικρό γλαστράκι με κισσό, κρίνο, χρυσάνθεμο, ζέρμπερα δίπλα στον υπολογιστή σας, θα είναι το καλύτερο διακοσμητικό για το γραφείο σας και το καλύτερο «εξουδετερωτικό» της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας που υπάρχει στον χώρο, αφού αυτά τα φυτά ανακυκλώνουν τον αέρα και απορροφούν ρύπους κάθε είδους.

 

4.Όσο λιγότερο ψυχολογικό στρες, τόσο λιγότερο οξειδωτικό στρες που προκαλεί πρόωρη γήρανση του δέρματος. Δοκιμάστε να χαλαρώσετε κλείνοντας τα μάτια και απαριθμώντας όσες περισσότερες γεύσεις παγωτού μπορείτε μέσα σε 10’’. Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι εικόνες αυτές ηρεμούν, δημιουργώντας ένα αίσθημα νοσταλγίας και ανακούφισης.

 

5.Η καφεΐνη είναι διάσημη για την αντιοξειδωτική της δράση και, ως γνωστόν, η αντιοξείδωση καθυστερεί τη γήρανση.  Μόνο που αν βάλετε ζάχαρη ή άλλη γλυκαντική ουσία στον καφέ σας ή τον συνοδεύσετε με ένα κρουασάν ή άλλο γλυκό, η καφεΐνη δεν θα είναι το ίδιο δραστική.

 

6.Ο ύπνος θρέφει το δέρμα. Ξέρετε ήδη τον κανόνα αλλά αν είστε στη γενιά των millennials μάλλον είστε και λάτρεις του «χαζεύω το βραδάκι ταινίες ως τις 2», οπότε δύσκολα τον τηρείτε. Όμως πώς θα κρατήσετε την επιδερμίδα σας νεανική και προστατευμένη από τη φθορά αν δεν κοιμάστε 8 με 9 ώρες την ημέρα; Δοκιμάστε να πέφτετε για ύπνο λίγο πιο νωρίς -στις 11, για παράδειγμα, αν ξυπνάτε στις 8- και θα ξυπνήσετε για τα καλά την άμυνα του δέρματός σας στη γήρανση.

 

Προσοχή, μέτρο, πρόληψη και φροντίδα λοιπόν, αγαπητοί Millennials. Αλλάξτε συνήθειες και η φωτογήρανση θα αλλάξει δρόμο.